Veller Phone Assistance houdt op te bestaan

Tot voor kort was www.tikkenteller.nl het terrein van Veller Phone Assistance, het bedrijf achter de Veller Tikkenteller. Veller Phone Assistance werd op 1 januari 2002 opgericht door 5 innovatieve studenten, die een alternatief voor de toen verdwenen tikkenteller op de markt wilden zetten. Dit is gelukt. Via Veller Phone Assistance hebben honderden tikkentellers hun weg naar de studentenhuizen gevonden.

Echter, met ingang van 1 september 2006 is besloten om met het bedrijf te stoppen. Alle verkoop en ondersteuning van de Veller Tikkenteller wordt stopgezet. Veller Phone Assistance is niet meer. Deze beslissing was helaas nodig, omdat de verkopen de laatste jaren zijn gestagneerd. Dit is vooral te wijten aan de opkomst van nieuwe vormen van telefonie zoals VoIP, Skype, en mobiele telefonie.

Huizen die nu nog de Veller Tikkenteller gebruiken, kunnen deze blijven gebruiken, echter zullen eventuele problemen zelf moeten worden opgelost. Daarom houden wij de originele handleiding en de vraag en antwoord sectie online. Hiermee kunnen de meeste problemen zelfstandig worden aangepakt, met als voornaamste uitzonderingen de volgende twee gevallen:

  • Het apparaat is defect.
    In dit geval is het helaas niet meer mogelijk de tikkenteller te gebruiken.
  • KPN verandert het bestandsformaat van de electronische factuur.
    In dit geval is het niet meer mogelijk om facturen in te lezen in het Veller Kostenverdeling programma, en moeten gesprekskosten handmatig (met de muis) aan gebruikers worden toegewezen aan de hand van de online factuur.

    Gebruikers zonder werkende tikkenteller moeten op zoek naar een andere oplossing om de telefoonkosten te verdelen. Gelukkig zijn er vele alternatieven denkbaar. Bellen via Internet, Carrier Select of mobiel zijn opties. Anderszijds is het ook mogelijk om de gespecificeerde rekening van KPN met de hand uit te rekenen, of met online tools/softwarepakketten die dit faciliteren.

    Wij danken alle klanten voor het getoonde vertrouwen in ons product gedurende de afgelopen jaren, en wensen de overstappers veel succes met het vinden van een nieuwe oplossing voor het verdelen van telefoonkosten.

    Veller Phone Assistance, 30 oktober 2006